Virpi Kokkinen “Profiilid ja vaikne kogukond”

Fotode teemaks on inimese rollid ja nukkudest koosnev installatsioon käsitleb inimese ja eseme suhet.

„Kunstiprojekti lähtekohaks on omad kogemused,“ ütleb Kokkinen. „Püüan leida lahenduse küsimusele, kuidas mina, 43-aastane kunstnik ja naine, omandan endale sotsiaalseid rolle? Töötades rollidega märkasin palju vastuolulisi tundeid ja mõtteid, millele ei ole selgeid vastuseid. Lisaks juba olemasolevatele rollidele uurin selliseid rolle, mida ei ole tahtnud või suutnud omandada.“

Pildiseeria „Sacred seconds“ (ingl. Pühad sekundid) tekkis vajadusest pöörata negatiivsed asjad vähemalt korraks positiivseteks. Kunstnik tahtis olla hetkes kohal ja märgata argist ilu. Isegi kurbuse ja valu hetkel on võimalik märgata ilusaid asju ja millestki tähtsast aru saada.

Virpi Kokkinen Art my precious one 1

Virpi Kokkinen “Profiilit ja hiljainen yhteisö”

Valokuvien aiheena on ihmisen roolit, nukkeinstallaatio käsittelee ihmisen ja esineen suhdetta.

“Projektini lähtökohtana käytin omia kokemuksiani, miten minä naisena, sinkkuna, 43-vuotiaana kuvataiteilijana asettaudun rooleihini? Työskennellessäni huomasin rooleihin liittyvän paljon ristiriitaisia tunteita, ajatuksia ja herättävän paljon kysymyksiä vailla selkeää vastausta.”

Tutkin jo olemassaolevien roolieni lisäksi myös täyttämättämiä rooleja, joita en ole halunnut tai pystynyt toteuttamaan.

”Sacred seconds” kuvasarja lähti tarpeesta kääntää negatiiviset asiat edes hetkeksi paremmiksi, olla enemmän läsnä tässä hetkessä, huomata kauneus arjessa, jopa surun tai tuskan hetkellä voi huomta jotain kaunista tai oivaltaa jotain tärkeää.

Installatsioon „Silent witness in silent society“ (ingl. Vaikne pealtnägija vaikses kogukonnas) arutab inimese ja eseme suhet. „Esemed tuletavad meelde kadunud mälestusi, mänguasjade kaudu meenub lapsepõlve mängude toredus ja mängude tähtsus,“ ütleb kunstnik.

Nukud erutavad meeli. Need toovad meelde lapsepõlve mängud. Nukk, mänguasi on samas ka vaikne pealtnägija kõigele sellele, mis kodus toimub – kõikidele toredatele, aga ka hirmsatele hetkedele. Installatsioon koosneb peamiselt leitud materjalidest. „Mulle meeldib väga, kui leian materjali, mis on kellegi jaoks olnud prügi, aga minu jaoks võib see olla aare ja kunstiteose materjal,“ naeratab kunstnik.

Lõuna-Soomes Tuusulas sündinud Virpi Kokkinen töötab praegu Tamperes. Ta on õppinud mh Praha Kunstiakadeemias ning tal on olnud mitmeid isikunäitusi Soomes ning eriti on ta huvitunud töötamisest taaskasutusmaterjalidega. Ta on korraldanud töötube, kus on kasutatud leitud materjale. Ta kunstilaad on groteskne ja värvikirev.

Installaationi ” silent witnesses in a silent society” käsittelee ihmisen ja esineen suhdetta, esineen voimaa tuoda muistoja esiin ja myös palauttaa mieleen muistoja leikkimisen ihanuudesta ja tärkeydestä lapsena.

Nukke on kiehtova esine, joka monelle tuo mieleen lapsuuden ja leikin, nukke, lelu, on myös hiljainen todistaja kaikelle mitä kodissa tapahtuu, kaikki ihana ja kaikki kauhea ?

Installaatiossa on käytetty pääosin kierrätysmateriaalia ja nautin suunnattomasti löytäessäni materiaalia, joka sen poisheittäneelle on roska, ja minulle aarre, materiaalia taideteokseen.

Etelä-Suomessa Tuusulassa syntynyt taiteilija työskentelee Tampereella. Hän on opiskellut mm Prahan taideakatemiassa ja hänellä on monia yksityisnäyttelyitä Suomessa. Taiteessaa hän pyrkii käyttämään kierrätysmateriaaleja. Hän on järjestänyt kierrätysmateriaalityöpajoja. Hänen taiteensa on groteskista ja värikästä.